Barb Schwarz to kobieta, która jest uznawana za prekursorkę światowego home staging'u.
Pracując z klientami premium stworzyła listę 7 C - czyli 7 zasad, którymi warto się kierować, jeżeli chcemy sprzedać lub wynająć naszą nieruchomość z zyskiem szybciej i za wyższą kwotę.
Moja babcia mawiała, że naśladownictwa jest najlepszą formą pochlebstwa. Barb Schwarz jest osobą o nieocenionym doświadczeniu, dlatego właśnie przybliżę w tym wpisie jej pomysł na działania, jakie musimy wykonać, aby osiągnąć sukces.
- CLEAN– Posprzątaj! Porządek ma największy wpływ na pierwsze wrażenie. Brudne naczynia w zlewie, dłonie odbite na lustrach i szybach, kosz pełen śmieci, niezasłane łóżka, brudne ściany czy kabina prysznicowa pełna zaciekó wyglądają fatalnie nie tylko podczas prezentacji, ale już na samych zdjęciach.
- CLUTTER FREE-Uwolnij- Uwolnij wnętrze od nieładu i co tu dużo mówić – odgrać je! Oczywiście, nie ma nic złego w posiadaniu wielu rzeczy, ale większość tych rzeczy będzie się przeprowadzać wraz z ich właścicielem. Dlatego, niech nie odwracają uwagi potencjalnych nabywców od tego, co najważniejsze – potencjału nieruchomości. Usuń je, by klient mógł sobie wyobrazić w tych wnętrzach swoje rzeczy, a nie skupiał uwagę na Twoich meblach, licznych dekoracjach i zdjęciach Twojej rodziny.
- COLOR– Kolor! Neutralne kolory pomagają sprzedać nieruchomość, jednak pamiętaj, że nie może ona być nudna. Używaj mocniejszych kolorów jako akcentu. Ściana w wyrazistym kolorze może być dobrym rozwiązaniem, ale może także rozpraszać uwagę. Dlatego rozsądnie używaj kolorów we wnętrzach, które chcesz sprzedać.
- CREATIVITY– Kreatywność! Home staging to nie ogromne remonty i drogie zakupy w sklepach z meblami i dekoracjami. Pójście po przysłowiowej najmniejszej linii oporu też nie wchodzi w grę. Home staging ma się opłacać, dlatego proponowane rozstrzygnięcia muszą być korzystne i finansowo i wizerunkowo. Home staging to nietypowe i niedrogie rozwiązania.
- COMPROMISE– Kompromis! Receptą na udany home stagingu jest często nastawienie sprzedającego. Musi on zacząć postrzegać swoją nieruchomość jak produkt czy inwestycję, a nie dom. To jak mieszkamy i to, jak sprzedajemy daną nieruchomość to dwie zupełnie różne sprawy i zawsze trzeba mieć to na uwadze. Home staging to nie aranżacja zgodna z Twoimi potrzebami, gustem czy stylem, bo to nie Ty będziesz już tutaj mieszkał.
- COMMUNICATION– Komunikacja! Home stager nie jest Twoim wrogiem. Słucha pomysłów i oczekiwań i tego samego oczekuje, nawet gdy ma do powiedzenia coś trudnego. Cel jest wspólny-szybsza sprzedaż nieruchomości i wyższa cena.
- COMMITMENT– Zaangażowanie! Home stager musi być całkowicie zaangażowany w projekt, by Twój dom mógł stać się produktem i to najlepszym na rynku i abyś Ty z takim samym zaangażowaniem mógł planować nowe życie w nowym miejscu!
Pracując z Klientami, zawsze staram się wykorzystywać te 7 zasad. Dzięki temu moja praca jest znacznie łatwiejsza, a klient dzięki szybko osiągniętemu celowi (szybka sprzedaż lub najem mieszkania) usatysfakcjonowany. Czego można chcieć więcej.